16 sierpień 2017
e-lek.pl
Twoja apteka w internecie Infolinia: 801 011 163* pn.-pt. 8 - 19 *opłata max. 35gr/min.
O aptece Regulamin Dostawa Kontakt
O aptece Regulamin Dostawa Kontakt
Sprawdź aptekę
promocje
kategorie

Polecamy:

Sklep e-Lek.pl - opinie klientów

Jak powinna jeść przyszła mama?

Poniżej przedstawiamy 10 zasad odnośnie sposobu odżywiania się, które pozwolą przyszłym mamom dbać o siebie i dziecko w czasie ciąży.

  1. Różnorodność – dzięki spożywaniu różnorakich pokarmów kobieta dostarcza organizmowi potrzebne składniki odżywcze, witaminy i mikroelementy, które zadbają o prawidłowy rozwój dziecka (m.in. witamina A, C i E, wapń, cynk, jod, magnez).
  2. Dbaj o wagę – wbrew pozorom kobieta w ciąży nie powinna jeść za dwie osoby. Takie postępowanie przyczynić to się może tylko do przyrostu masy ciała, co zwiększa ryzyko stanu przedrzucawkowego, cukrzycy ciążowej, cesarskiego cięcia podczas porodu, dużej masy dziecka czy nawet jego śmierci. Kobiety w II trymestrze ciąży powinny zwiększyć kaloryczność diety o 360 kcal na dobę, w III trymestrze natomiast o 475 kcal na dobę. Okres laktacji wiąże się z koniecznością dodania do zapotrzebowania kalorycznego kobiety 505 kcal na dobę (Jarosz M. i wsp.: „Normy żywienia człowieka. Podstawy prewencji otyłości i chorób niezakaźnych”, PZWL 2008).
  3. Pełnoziarniste produkty zbożowe jako podstawa – razowe pieczywo, płatki owsiane, kasze, brązowy ryż. Dziennie powinno zjadać się ich 8 porcji, a 1 porcja to np.: 1 kromka chleba, 3 łyżki kaszy, ryżu, 2 łyżki płatków.
  4. Produkty mleczne też są potrzebne – i to w ilości 3-4 porcji dziennie Jedną porcję stanowi: 1 szklanka mleka, jogurtu czy kefiru, 100 g twarogu, 2 plasterki żółtego sera.
  5. Mięso – ciężarna powinna jeść 200-250 g chudego mięsa, wędlin, drobiu lub tłustych ryb morskich.
  6. Warzywa i owoce – powinny się pojawiać codziennie w diecie. Ilość warzyw zależna jest od trymestru ciąży. W I to minimum 400 g dziennie, II i III – 500 g. Tak samo owoce – w I – 300 g, a II i III 400 g.
  7. Cukier i słodycze powinny być ograniczone.
  8. Należy spożywać produkty świeże, nie jeść surowych jajek, mięsa i ryb, jak i serów pleśniowych.
  9. Tłuszcze roślinne – to one powinny przeważać nad zwierzęcymi. 3 porcje dziennie to zalecana ich ilość, przy czym 1 porcja to 10 g oleju roślinnego lub margaryny.
  10. Szlaban na papierosy, alkohol i kawę – kobiety w ciąży nie powinny ich przyjmować w żadnej postaci. Tytoń przyczynia się do niedożywienia płodu, alkohol może powodować niedorozwój płodu. Najmniej szkodliwa jest kawa, chociaż zaleca się, by ograniczyć się do jednej filiżanki słabego naparu lub pić kawę zbożową z mlekiem. Przyszła mama powinna stronić od napojów energetyzujących.

Źródło: abczdrowie.pl

<<<POWRÓT

koszyk
   Prawo odstąpienia >
   Reklamacja >
bestsellery
1. Kompresy gazowe jałowe (3m) >
2. Rutinoscorbin >
3. Apap Extra >
4. Pyralgina >
5. ALTACET żel >
6. **Cerutin >
7. Iladian 40+ żel do higieny intymnej >
8. Ibuprom MAX >
9. Stoperan >
10. *Raphacholin C >
11. Voltaren 1% żel >
12. Calcium C + witamina C Polski Lek >
13. No-Spa MAX >
14. Smecta >
15. *PREL RED Plaster rozgrzewające >
zapisz się, a będziesz otrzymywał najświeższe informacje o naszej ofercie
W naszej aptece internetowej nie sprzedajemy leków na receptę.
wakacyjna_wisoska sit.com.pl apartamenty kraków
mastercard visa inteligo przelewy24
Copyright © 2006-2012 e-lek.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone - All rights reserved
bh_inner